Enter the content which will be displayed in sticky bar
Tel: +382 68 429 251

Boz Scaggs: Memphis, 429 Records ,2013

Boz Scaggs: Memphis, 429 Records ,2013
Naziv
Boz Scaggs
Žanrovi
americana, blues, soul

Boz Scaggs: Memphis, 429 Records ,2013  Recenzija

Veliki sam poštovalac autentičnih rok ličnosti. Retke su to zverke. Vrsta koja nestaje. Na prste dve ruke se mogu izbrojati. Boz Skegz (Boz Scaggs) je jedan od njih. Karijeru je započeo sredinom ’60-tih godina prošlog veka kao član legendarne rok grupe iz San Franciska Steve Miller Band. Kasnije je nastavio solo.

Njegov album iz 1969. godine „Boz Scaggs“ ima kultni status. Numera „Loan Me A Dime“, i pored svih kontroverzi, je jedan od najboljih primeraka belog bluza. Teško da je nešto bolje snimljeno u tom žanru. Duejn Olmen (Duane Allman) je tu odsvirao definitivne gitarske deonice a Boz postavio pevačke standarde koji i danas važe.

Kasnije, 1976. godine Boz Skegz je snimio album „Silk Degrees“ i redefinisao tzv. „plavooki soul“. U pesmama „Lowdown“, „Harbor Lights“ i „We’re All Alone“ došlo je do prožimanje rokerske mitologije i atmosfere karakteristične za noar filmove. Epohalna ploča – svaki zvuk evocira jedno vreme koje, posmatrano iz ovog bedaka u kojem se nalazimo, sija kao Atina u doba Periklea.

Ovogodišnja Skegzova ploča „Memphis“ nastavlja njegov sjajni diskografski niz. Snimljena je, kao što naziv kaže, u Memfisu, u Royal Recordings studiju Vilija Mičela (Willie Mitchell) u kojem je i Al Grin (Al Green) napravio svoje najvažnije snimke. Prve dve pesme – Skegzov original „Gone Baby Gone“ i Grinova „So Good To Be Here“ – predstavljau omaž Alu Grinu. Repertoar koji sledi obeležile su dve pesma sa prvog albuma sastava Mink DeVille „Cabretta“. Radi se o originalnoj pesmi Vilija DeVila (Willy DeVille) „Mixed Up, Shook Up Girl“ i napevu Muna Martina (Moon Martin) „Cadillac Walk“. Sa stilom i rafinmanom su izvedene. Mislim da je nije iznenađenje što je Skegz uvrstio ove numere u repertoar. Zar nisu on i Vili DeVil najveći stilisti rok muzike?

Album „Memphis“ se doima kao skup pesama iz džuboksa koji početkom 70-ih godina prošlog veka zaboravljen u nekoj perifersiskoj krčmi, ili možda kao izgubljena plejlista nekog radio di-džeja iz tog vremena. U svakom slučaju lepo i neodoljivo. Ovakve ploče služe kao orijentir u hiperprodukcijskom bespuću našeg vremena.

Piše: Žikica Simić

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>