Enter the content which will be displayed in sticky bar
Tel: +382 68 429 251

Robert Plant & the Band of Joy: Live from Artists den, Universal music – 2011

Robert Plant & the Band of Joy: Live from Artists den, Universal music – 2011  Recenzija

Ukoliko nekome još uvijek nije jasno zbog čega Robert Plant uporno odbija da nastupa sa svojim starim matičnim bendom neka za početak pogleda ovaj koncert.  Plantova solo karijera posljednjih godina više nego ikad diše punim plućima i obiluje muzičkom raznovrsnošću , a pokazuje i koliko je veliki pjevač danas daleko od veselih ( a nekad i turobnih) 70tih. Raznorodni projekti, sa izuzetnim muzičarima doveli su do toga da Plant istražuje nove muzičke predjele i prostranstva baš kao i nekad davno.  Posljednjih godina ponovo je po sopstvenom priznanju očaran američkom muzikom, ali ovog puta njegova pažnja je okrenuta prebogatoj i nedovoljno istraženoj sceni Nešvila, za razliku od raskršća i ukletih bluzera koji su gospodarili pjevačevim svijetom u njegovim dječačkim danima.

Band of Joy je sastavljen od izuzetnih muzilčara (neki su i Plantovi vršnjaci) koji su dokazani u svojim sopstvenim karijerama, ali ovdje djeluju kao uigran tim. Prije svega Buddy Miller, sjajni gitarista i producent, ili Darrel Scott, čovjek koji gotovo istovremeno svira pedal steel gitaru, benjo, akustičnu, gitaru, i pjeva. Patty Griffin je iz Teksasa i svojim glasom uspješno parira Plantu, a nerjetko i ona posegne za ponekim instrumentom.  Čitav bend ,zajedno za ritam sekcijom koju čine  Byron House (bas) i Marco Giovino (bubnjevi),  ostavio je snažan utisak na posljednjem studijskom albumu Band of Joy (nimalo slučajno nazvan po  Plantovom bednu iz vrlo mladih pred-Zepp dana). Uživo na koncertu, taj dojam je još snažniji i jači.  Pustoši Americane, spojene sa britanskim folkom ( jer u protivnom to ne bi bio Robert Plant), bluzom, rokom i svime što vam može pasti na pamet  uzdižu se na viši nivo u soničnu cjelinu od koje zastaje dah. Repertoar koncerta pored Plantovih solo stvari čine i pjesme članova benda sa njihovih samostalnih izdanja uz naravno ne bježanje od prebogate Led Zeppelin zaostavštine, ali u potunosti odsvirane na način ovog benda i njihovih muzičkih stremljenja.

I tu u potpunosti možemo uvidjeti nivo umjetničke slobode koju Plant i članovi veselog benda ovdje imaju , od ničeg ne bježeći, ali od ničeg ne prezajući. Najsnažniji momenti koncerta su svakako numere sa posljednjeg albuma kao Angel dance  ili House of cards , ali jednako uzbuđuje Buddy Millerova Somewhere trouble don”t go  kao i stare Planotve stvari poput Down to the sea.  Od Zeppelin zaostavštine,  vanvremenske Ramle on i naročito Gallows Pole  dobijaju veličanstvene verzije. Posljednju je i sam Plant u raznim periodima svirao na sto načina, a ova verzija mi se čini ponajviše posebnom.

Dvorana u kojoj je snimljen ovaj koncert jedne hladne i sniježne Nešvilske večeri, 09.02.2011 je War Memorial Auditorijum koji je u stvari prefektan ambijent za ovakvu vrstu muzike i blizak kontakt s publikom. Robert Plant je zadžao svoju nenametljivu komunikaciju i da, njegov glas ( a i stas) je u odličnom stanju, uprkos vidljivim godinama i pojedinim optužbama. No, nije on na koncertu jedini pjevač, upravo pomenuti članovi benda particpiraju u vokalnim harmonijama i ponegdje vodećem vokalu (dok je Plant u pozadini), što čini muzički, jednu od najzanimljivijij stavki.  Na pitanje novinara što je dobio ovim današnjim radom, Plant ističe muzičku slobodu u prvi plan, kao i mogućnost sviranja u amfiteatrima u prisnom odnosu sa publikom.

Sve ovo što smo naveli je isuviše daleko od svega što muzički biznis danas želi od Roberta Planta, a želi: reunione, pune arene i stadione, milione prodatih ulaznica, milione vrištećih obožavatelja, milione…novčanica. Ništa od toga im Plant ne daje, već nudi svijetu slobodnu i nadahnjujuću muzičku avanturu, pa kome se svidi. Meni se svidjela, i toplo je preporučujem.

Tomislav Žegura